( azbest | 2021. 06. 19., szo – 14:07 )

Szép butaság gyűjtemény.

A posta azért túlterhelt, mert nem vesznek fel embereket, nem fizetik meg őket. Viszont hatalmas vízfej van több milliós fizetésekkel. Tudják, hogy sok esetben megkerülhetetlenek az állami monopólium miatt, e még így is vannak már olyan logisztikai cégek és más nemzeti posták közti szerződések, amelyek igyekeznek kihagyni a magyar posta fekete lyukát a szállításból. 
Példák: anno az uk regisztrált levelet gls hozta. Néhány más eu országét meg a dpd. Az észt posta meg sprinter. És megéri nekik, csak a magyar postának nem.

A free shipping nem azt jelenti, hogy ingyen hozzák. Unom már, hogy agyhalottak ezt terjesztik évek óta. Tömeges feladással olcsó küldeményeket feladni. Itthon is létezik ilyen feladási mód, amikor lekötnek kapacitást diszkont áron.
https://hirado.hu/2015/07/28/igy-csinalnak-okos-bizniszt-1-dollar-alatt/
A magyar posta pénzt kap a nemzetközi megállapodások alapján minden küldeményért, amit átvesznek. Nem a feladási díj alapján kap pénzt, hanem a magyar díjszabásból számolják. Persze nem annyit, mintha végig ők kezelték volna a küldeményt, hanem kevesebbet. De nem is ők vitték végig a fél világon.
https://www.penzcentrum.hu/vasarlas/20171122/orult-aki-magyar-webshopto…

Sok európai nemzetközi posta kötött szerződést kínai logisztikai cégekkel, azért hogy ne a postai nemzetközi elszámolási rendszer szerint kapjanak jutalékot, hanem piaci alapon legyen bevételük. Ezek jellemzően azok, amikor egy kínai logisztikai cég hozza be európába az ömletszett küldeményeket, majd az európai posta viszi be a normál postai forgalomba. A járvány előtt mindenféle eu postán kersztül jöttek így küldemények. De holland, belga szállítás manapság is jellemző.  Ezek nem kínai postán keresztül érkeznek.

Ja és a shipping nem hajózást jelent. Vannak küldemények, amelyek hajóval jönnek, mások vonattal, de a légiszállítás a legjellemzőbb. Ezért is ferihegyen rohad sok küldemény mielőtt feldolgozzák.

A magyar posta is indított kínai-magyara közös logisztikai vállalkozást. 2017-ben 3 millió euro tőkével indítottak egy céget. 
https://www.posta.hu/aktualitasok/kinai_magyar_vegyesvallalatot_alapit_…
Ez a sikervállakozás 2019-ben összesen 28 ezer forint forgalmat produkált a céginfó szerint.
Utána 2020-ban pedig 283 ezer forint forgalmat  https://www.opten.hu/european-chinese-supply-chain-zrt-c0110049896.html
Ez szánalmas. Ezért vesz fel a vízfej újabb milliókat havonta?

A posta túlterheltsége kapcsán pedig most júl 1-től jön igazán az intellektuális felemelkedés. Ezek a kibaszott idióták az IOSS - import one stop shop küldeményeket is megállítják, hogy 400 forintos díjbekérőket küldjenek vagy pedig a kézbesítőnek kell beszednie dupla kezellési költséget érte utánvétellel. Sikerült nekik a rendszer lényegét megölniük, mert plusz manuális lépéseket iktattak be abba a folyamatba, ami arról szólna, hogy egy lépésben - a webshopban - lehet kifizetni minden adót és költséget. Ehelyett itthon az összes küldeményt meg fogják állítani és pénzt kérnek a továbbengedésért. Szóval úgy 10X akkora lesz a fennakadás a postán. 

Emellé még olyan finomságok is vannak az új ászf-ben:
- 400 / 800 ft a már adózott, adóhatóságnál regisztrált küldemény feldolgozása. Azért állítják meg a küldeményt, hogy fizesd ki a megállítás díját, teljesen öncélúan.
- ha elbasszák az automatikus vámkezelést, akkor 6600 forint a reklamáció díja
- ha lemondasz egy küldeményről (mert például elbasszák a vámkezelését valami irreális díjjal), akkor 5000 forintos megsemmisítési díj
- ha mással akarod vámezeltetni a küldeményt az 5000 forint
- ha ingyenes, teljesen adómentes (45 euro, magánszemélytől) küldeményed jön, azért 4000 forintos díjat számolnak fel

Valóban siralmasan irnikussá vált a helyzet, hogy ezt megtehetik.