( jevgenyij | 2021. 06. 19., szo – 13:53 )

Ha kábelszakadás van valahol szerinted előbb az üzleti előfizetők optikai kábelét állítják helyre és csak másnap mennek vissza a szerelők megjavítani a lakossági ügyfelek optikai kábelét? :-)

Nem. Ugyanaz a kábel és ugyanakkor lesz megjavítva lakosságiaknak és üzleti ügyfeleknek is. Annyi a különbség, hogy ha nem sikerül üzleti előfizetői szerződésekben megszabott rövid időn belül megjavítani a szolgáltatónak, akkor kötbért kell fizetnie. Lakosságiaknál elég nagy időtartam van a szerződésben ahhoz, hogy annyi idő alatt egy durva vihar utáni károkat is helyreállítsák. Szóval üzleti ügyfél kap pénzt a nagyobb kimaradás után a lakossági nem kap. Ennyi a különbség. De az év végi összesítésben még mindig durván többet fizetett az üzleti mint a lakossági ügyfél, mert normális szolgáltatónál igen ritka esemény a szolgáltatás kimaradása. 

Bele lehet írni az szerződésbe maximum 10 perc havi kiesést is, ha a keletkezett hiba elhárítása ennyi idő alatt műszakilag lehetetlen akkor úgyis több lesz a kiesés üzletieknek is. 

Mobilinternetes backupnál jobb rendelkezésre állást nem fogsz kapni. Ha pedig Digi optika és Telekom rézkábel között lehet választani, biztosan a Digi optika lesz a nyerő, mert modernebb technológia ahol ritkábban történik hiba. 

Az sem hátrány ha családi csomagok helyett az asszonynak másik mobilszolgáltatónál van sim kártyája. Extra redundancia. 

Plusz jó ha van működő TOR nálad mert ha valami globális hiba van azzal lesz kapcsolatod ha bármilyen úton maradt kapcsolat a te routered és a másik pont között.