( Nyosigomboc | 2021. 06. 19., szo – 11:28 )

Ha nincs ra szukseged, ne vedd meg! A legtobb ember pont ezt csinalja, az mas kerdes, hogy ha van egy termek, amit csak azert nem venne meg, mert nem is tud a letezeserol, akkor a reklam felkeltheti az erdeklodeset. (en sem szeretem, blokkolom ahol tudom, de ez az egyetlen hasznos funkciojuk)

Egyebkent a kereslet nem csak a virus miatt csokken, sok esetben nincs mar szukseg rajuk. Megszunt a telefonhirmondo, telex (nem az uj index, hanem amirol a nevet kapta), egyre kevesebb embernek van vezetekes telefonja, es buta mobilja is. A nyomtatott ujsagok peldanyszama is esett (regi tendencia), ezeket mar ki sem nyomtatjak (ahelyett, hogy ugyanannyit nyomnanak, es az egyre nagyobb felesleget kidobnak). Bizonyos TV musorok es azzal kapcsolatos szolgaltatasok iranti kereslet szinten csokkent, sokan csak specialis celra tartanak TV-t (pl. F1-re/focira), vagy egyaltalan nem (pl. nekem sincs). Ezek a trendek mar joval a covid megjelenese elott jelen voltak. Nem gyartanak mar trabantot, de a klasszikus VW bogar gyartasa is leallt valamikor a 2000-es evek elejen, mert raktarra nem erne meg, eladni meg - par rajongon kivul - nem tudnak.

Nem tudom mennyit kene reklamozniuk egy - szamomra - felesleges termeket, hogy megvegyem. Valoszinuleg nem menne, barmennyit is probalnak. Ha nem csak felesleges, de ellenszenves is (akar a gyarto, akar a termek valamilyen modon), meg nehezebb a dolguk. Nincs Apple termekem, nem neztem meg a Soy Wars trilogiat (le tudnam torrentezni, de meg annyit sem er meg), es - sajat hasznalatra - nem fogok szarnyasbetetet se venni, hiaba plakatoljak tele a varost.