( wpeople | 2021. 06. 18., p – 16:01 )

Egyébként az elektronikus számlánál más különbségek is vannak. Az elektronikus számlát kötelezően elektronikusan kell tárolni. Az a cég, amelyik a vevőnek e-mailben küldi ki a számlát, de a sajátját papír alapon kinyomtatja és úgy tárolja (és pl. adóellenőrzés során papíron szolgáltatja be), szabálysértést követ el, és büntethető. És ez halál komoly, és van is akit már büntettek emiatt.

Szerintem a félreértés ott van, hogy nem attól lesz e-számla, hogy emailben megy ki, hanem attól lesz e-számla, hogy megfelel annak a követelményeknek.

Nem értem, hogy abban hol van a probléma, hogy a kiállító a 2. példányt kinyomtatja és lefűzi magának papíron, az első példányt pedig nyomtatás nélkül elküldi emailben a címzettnek, aki ott nyomtatja ki az első példányt. (pláne, ha azzal ki van egészítve a történet, hogy évente 1x, díjmentesen az üf.szolgáltaton átvehető minden számláról a hiteles másolat - akinek erre van igénye, az bemegy és elkéri, vagy egyszerre az adóévben kiállított összes számlát)

Hol hallottál arról, hogy _ezért_ valakit megbüntettek?