( zeller | 2021. 06. 17., cs – 20:27 )

"Hogyan szól, és mikor?" - Legkésőbb a GIRO-nál bukik el az utalás, és onnan esik vissza, hogy nincs ilyen másodlagos azonosító, de akár az is lehet, hogy a kliensed még az utalás indítása előtt megnézi, hogy létező maz-t adtál-e meg, ha jól tudom (nincs előttem dokumentáció).

"Minden bankban megvan minden más banknál létező másodlagos azonosító?" - A banknál azok vannak meg (hozzárendelve az érintett számlához), amiket a náluk vezetett számlához regisztrált sikeresen az ügyfél, az összes maz pedig a GIRO-nál van meg, így biztosítva azt, hogy ugyanazt a maz-t nem lehet két számlához érvényesen regisztrálni, illetve azt, hogy az utalás során a kedvezményezett mezőben lévő azonosító "átforduljon" a megfelelő számlaszámra.

Ha a valaki72 és a valaki74 e-mail cím létezik, _és_ mind a kettő valid, regisztrált maz a GIRO-nál, akkor igen, az elütés következtében nem jó helyre fog menni az utalás.