( BehringerZoltan | 2021. 06. 16., sze – 22:36 )

És a rövidebb útra mindig kiveszed/leszereled őket? :-Z Előfordul h a vadi új belső is hibás/lyukas. Egy pótbelső nem elég!  Ahogy az sem ritka, h egyszerre kap defektet mindkét kerék. 

A kommersz műanyag szalagokkal az a baj, ideértve a defektgátló és a felni szalagot is, hogy idővel a hőtől megkeményednek, a szélük megreped és betörik ahol így élés részek alakulnak ki, amik akár a felni felől tudják a belsőt kilyukasztani. Jó minőségű felniszalaggal ilyen nem történik. Nekem is van a pótkerékben defektgátló szalag is, egy olcsóbb Continental külső és a belső között. De még nem volt használva élesben, így nincs vele tapasztalatom - de tartok tőle h bereped majd idővel a széle. 

Pumpa is olyan dolog ami folyamatos ellenőrzésre szorul, mert abban is megadják magukat a gumi, műanyag alkatrészek. És amikor használni kéne akkor derül ki, h semmire sem jó. De általában kritikán aluli a minőségük, már új korukban is. Jobb a patronos fújó. Nálam van két patron + normál kézi pumpa is [legalábbis az outi bringáknál]. A városinál csak pumpa van, és napokban meg is szívtam volna egy defektnél, ha nincs a közelben egy benzinkút, mert a nálam lévő két pumpa egyikével sem sikerült felfújnom.  Hja még hasznos dolog, ha presta szeleped van akkor legyen a nyeregtáskában autó szelepre átalakító is, hogy a benzinkútnál fel tud fújni. Nem nagy dolog, de azt is el lehet cseszni, olyan kell amin van pici tömítő gumigyűrű - fém a fémen nem fog eléggé tömíteni.