( _Franko_ | 2021. 06. 13., v – 20:21 )

hova költözzenek a fontos szolgáltatások

Ha egy van belőle, akkor az nem fontos szolgáltatás. Nekem volt szolgáltatásom, aminek egy része az OVH leégett adatközpontjában volt, nyünnyögött miatta kicsit a menedzsment rendszer, hogy baj van, de egy röccenés nem volt a kiszolgálásban, pár órával később, amikor kiderült, hogy leégett a picsába és nem fogják visszakapcsolni, felhúztam hat új VPS-t másik DC-ben, a Puppet-nek megmondtam, hogy "Öl!" és a Puppet megcsinált mindent, az adatok átmigrálódtak a többi adatközpontból és át kellett írnom kézzel kettő IP címet, amikor lement mindez. És nem mondanám, hogy drága, 3 live DC 90 EUR, 2 backup DC 30 EUR, Amazon Route 53 5 EUR, külső check 5 EUR, az összesen 130 EUR, 45 ezer pénz havonta.

Ha nincs ilyened és egy helyen van minden, akkor nem fontos a szolgáltatás, csak van olyan ügyfél aki minden fillért egyenként megbasz és közben elvár egy always-on architektúrát és van olyan szolgáltató, aki fillérekért ad 99,95% rendelkezésre állást, aztán meg elolvasod az ÁSZF-et és látod, hogy a rendelkezésre állás a teljes szerverparkra vonatkozik, nem az egyes szerverekre, illetve ezen túlmenően a szolgáltatás kiesés időtartamára eső, havi bérleti díj arányos részét jóváírja. Mit is jelent ez? Azt hiszed, hogy vettél egy 99,95% rendelkezésre állású szervert mondjuk egy évre 120 ezer forintért, ami maximum 4,5 órát fog állni, a valóság meg az, hogy ha áll egy évben 7 - azaz hét - napot, de a szerverpark meg minden amúgy megy, akkor maximum visszakapsz 2500 forintot, vagyis 117.500 forintért vettél 98% rendelkezésre állást és mindez teljesen jogszerű, csak tudni kell olvasni szerződést.