( Raynes | 2021. 06. 13., v – 19:08 )

Nem fájdalmas, de van egy csomó modern, opensource Q3 motor, ami már a végletekig van optimalizálva, és nem az a szűk keresztmetszet, hogy C-ben vagy C++-ban van írva. Így ha átírod Rustra, nem sokat nyersz, teljesítményben sem, mert a modern klónok futási teljesítményét már a GPU határozza meg.

Egyébként meg Q3-klónokból sose elég, de ha valaki modern klónt akar írni, az ne a Rust-ra menjen rá, hanem Ray Tracing támogatás, Vulkan, SMP support, modern netes kód, stb.. Ezekkel lehet legjobban életben tartani egy ilyen régi játékmotort. Plusz ami még közösségi szinten sokat tud dobni rajta, hogy még legyen kedvük vele játszani, az a high-res textúrapakkok, nagy, modern pályák, stb.. Ezek sokkal többet adnak hozzá, mint az, hogy Rustban van írva.