( gelei | 2021. 05. 26., sze – 09:42 )

Arról van szó, hogy a 80-as években nem jelentett akkora piaci hegemóniát a PC fölénye, mert hiába volt a piac nagy része ugyanúgy PC-s, csak töredékannyi gép volt.

Pontosan ezzel a gondolatmenettel lehet ordas nagyot bukni, jó termékkel is. Mint ahogy azt az ábra is mutatja a számítógép-piacon. :)

Ha egy (értelemszerűen nem csak 2 szereplős) piacon 50%-od van, az semmiképpen nem elhanyagolható. Akkor is, ha ezer terméket adtok el összesen, meg akkor is, ha egymilliárdot. A probléma ugyanis az, hogy a behozhatatlan előnyöket pont akkor lehet megcsinálni, amikor még elég kicsi a piac. Ha már az elején több pénzed van fejlesztésre, marketingre (marketing != reklám), sales-re, stb., akkor a többiek csak még nagyobb hátrányba kerülnek veled szemben. Kamatos kamat, nagyra nyíló olló, mittudomén.

Hogy a fogyasztó szemszögéből is megnézzük a gondolatmenetet: van az irodában egy számítógép. Akarsz venni egyet otthonra. Mit veszel? Egy olyat, amit már ismersz, és a munkahelyről hazalopott szoftver is menni fog rajta? Vagy egy másikat, amivel ugyan profibban lehet zenét szerkeszteni, de drágább, kevesebb van belőle, és a szomszéd Pistike sem ért hozzá, nemhogy te.