( locsemege | 2021. 05. 20., cs – 12:53 )

A mechanika gyakorlatvezetőm (BME) véleménye szerint a here villamosmérnökök abszolút feleslegesek. (A nők meg méginkább! :-D) Hiszen egy gépésznek teljes mértékben értenie kell a villamossághoz, a finomabb dolgokhoz meg úgy is csak a fizikusok értenek.

Közismert, hogy a BME-n a Villamosmérnöki Kar a Gépészmérnöki Kar egyik ágából jött létre. Régen nem voltak elektronikák, elsőként a villamosgépek, a mágneses problémák voltak azok, amikor megjelentek a villamos jelenségek az iparban. Ami a hímsoviniszta oktatókat illeti, ismerjük az alábbi anekdotát is.

Beadandó géprajz feladat, hallgató hölgy az oktató elé teszi a rajzot, oktató a rajzot nézi, de nem néz fel a hallgatóra. Az alkotás nem tetszik, puha ceruzával, vastag vonalakkal lett készítve, mire megszólal az oktató:

- Maga ezt a faszával rajzolta?

Hallgató leányzó megszeppenve nem szól semmit, oktató a csend hatására felemeli tekintetét a nőre, majd így folytatja:

- Ja, vagy magának még az sincs?

:D

Az egymáshoz méregetős dolgokat azért engedjük el, mert nyilván kinek-kinek azon a területen mélyebb az ismerete, amellyel foglalkozott illetve foglalkozik.

A du / dt maradjon meg érettségire! Utána úgyis elfelejtik. Szakember meg nem beszél így.

Ezzel nem értek egyet. Sokan mondják, mennyi felesleges dolgot tanítanak az egyetemen, aminek semmi értelme, gyakorlatiasabb oktatás kellene. Igen, igaz ez a BSC képzésekre, meg azokra a favágó munkát végző mérnökökre, akik MSC-vel is BSC szintű munkát végeznek. Kutatás-fejlesztésen dolgozom, van fizikus, villamosmérnök, gépészmérnök, vegyészmérnök, programozó matematikus kollégám is, és egyáltalán nem érzem feleslegesnek az egyetemen tanultakat, mert nem elszeparáltan dolgozunk, hanem együtt kell megalkotnunk meglehetősen precíz mérési elrendezéseket. Lehet, hogy viszonylag kevesen, de azért vagyunk mérnökök néhányan, akiknek szükségünk van az elméleti ismeretekre is. Tekintve, hogy fiatalon tanítottam, valóban felismerhetsz bennem egyfajta küldetéstudatos mentalitást, amelyben benne van, hogy egy-egy általam fontosnak gondolt, mégis egyszerű összefüggést megmutassak annak aktualitása esetén.