A két fillér valóban vízválasztó a nulla fillérhez képest...
Actually...
Egy szolgáltatás kapcsán csináltunk egyszer felmérést, aminek volt köze a befektetésekhez, tehát viszonylag magabiztosan számíthattunk rá, hogy a userek nagy része nem hónapról hónapra él, hanem tud valamennyit félretenni. Volt egy b2b, egy prémium és egy alap csomag. Az volt a kérdés, hogy az alapcsomag:
- freemium legyen, hirdetésekkel telenyomva, captcha minden lekérdezésnél, valamennyire limited feature set, stb.
- szuperolcsó legyen, de ne legyen semmi zavaró benne, teljes funkcionalitással menjen, stb.
A szuperolcsó valami fél euró volt per hó, amit kb. egy az egyben benyelt volna a payment provider, viszont így is megérte volna, mert a crawlerek nagy részét kiszűri, és mégsem basztatjuk captchával a usereket, illetve a szolgáltatás valóban jó volt, sok volt a konverzió premiumra.
Na, a fél eurós pilotnál a userek nagy részének úgy összeszorult a segglyuka, hogy pár napon belül el is engedték a sztorit. A tanulság az, hogy nem a két fillér vs nulla fillér a kérdés, hanem az ingyenes vs !ingyenes, még egy olyan szolgáltatásnál is, amivel pénzt keresel.