( andrej_ | 2021. 05. 10., h – 18:26 )

Csakhogy egy autónál vannak előírt szervízek, mint olajcsere, szűrők, és hasonlók, esetleg konkrét cserés alkatrészek adott km-nél. A típus vagy gyártó szerszámkészlete beszerezhető a szakik által és jó minőségben kivitelezhető (a papírforma ugye, ha kóklerkednek, az nem a gyártó hibája), így hosszú boldog használat feltételezhető. Ezzel együtt lesznek olyan elemek, amik adott km után már csak irreális ráfordítással cserélhetőek vagy esetleg javíthatóak.

Egy HDD sem az örökéletnek szól, de nincs benne felhasználói vagy "normál" szervizes opció, ha meghal, meghalt és kész. Jó esetben még gariidőben vagy és kapsz cserét, egyéb esetben ehulladék.

Valóban sokat elmegy egy HDD, látom hogy néhány gépben ott vannak a bootdiszkek bőven 75-85k órával, de nincsenek illuzióink. Ezek bármikor meghalhatnak és cserélni kell őket. Ráadásul volt már tartalék diszk ami el sem indult, pedig alig 6-9 hónapot állt bontatlanul, épp most van újra egy 5k óra körüli 8T-s diszk, ami kihalt, szal van minden. Arra nem szabad alapozni, hogy valahogy egy desktop hdd elmegy mondjuk 70779 órát, mert mindegyik nem fog elmenni annyit, sőt ez a konkrét darab akár 2 nap múlva beadhatja a kulcsot.

Ha fontosak az adatok, akkor valamilyen raid szint (nem a nullás...) és mentés, ez nem kerülhető meg.

Visszatérve az autós hasonlatra. Pont a diszk, táp és ventillátor az a kopó/fogyó alkatrész, ami egy autóban az olajcsere, a folyadékok, gumik, fékek, szűrők és minden ide való. Azzal a különbséggel, hogy ezeknél nincs előre megadott csereidő, hanem "amikor szükséges" kitétellel megy.