( Hiena | 2021. 05. 08., szo – 19:05 )

Az első hivatkozott MIT kutatás első hibája a célcsoport megválasztása: A kutatásban résztvevők MIT-s hallgatók, ami ugye azt jelenti, hogy a hátterüket, "megélhetésüket", nem befolyásolta a jutalom. 
A Szövetségi bankos megállapítás két tényezőt nem vesz figyelembe: Egy a kutatás időtartama túl rövid volt, hogy komoly életviteli hatása legyen. Másrészt, a felajánlott 50-60 dolláros összeg (egy-két havi minimálbér), nem elégséges, hogy hosszútávon változást hozzon. Itt az illető inkább megelégszik a gyengébb jutalommal, de az nem elég csábító, hogy odategye magát. Pl. ez adja a fekete afrikai országok munkaetikai dilemmáját, amit egyetlen multinak sem sikerült megfejtenie. Ismerek olyant aki megfejtette ezt, de kurva gyorsan leállították a cégtulajdonosok, mert fájt nekik profitban.
10:47kor kimondja azt amiről az egész szál szól, hogy az emberek nem lesznek motiváltak addig, míg nem fizetsz annyit, hogy ne kelljen a pénz miatt aggódniuk. Ez, ma Magyarországon, olyan havi 500k nettó körül kezdődik.
A videó további része a klasszikus, céges működéssel és érdekekkel tisztában nem lévő vezetői tréninges bullshit. A cég nem fizet annyit, hogy az átlag dolgozó ne aggódjon a pénzért, ezért cserébe nem is várja el az önmanagementet és a munkavállalói felelősséget. Ez a jobban megfizetett manager dolga.
Az adott területen kiemelkdő alkotásának a feltétele a biztos háttér. Ha nincs megfelelő háttered, ha a napi megélhetés viszi el az idődet, nem fogsz ingyenes projectetkben részt venni és nem fogod tudni az adott tudásodat mesteri szintre fejleszteni.
Cél, image, ideologia adása a dolgozónak, semmi más mint megvédeni annak a naiv kicsi lelkét attól a szomorú valóságtól, hogy a cég pénzt akar csinálni, az ügyfelek, a dolgozók és az egész világ kárára. Amit a legtöbb techcég lever ilyen téren, átlátszó kampó szövegek, twitter fiókok zászlózgatása. És nem is tesz többet, mert az abban a pillanatban kódolja az üzleti bukását. És elhiheted, elég kevés cég van aki inkább csődbe megy, semhogy ne dögöljenek a jegesmacik.

Szóval, igen remek kis videó, de nem értelmezhető, nem alkalmazható ebben a szituációban. De bullshitnek teljesen jó.