( Raynes | 2021. 05. 07., p – 18:32 )

Nem azért, hogy a Verbatimot védjem, mert ez, amit mutattak, az ×4r-szemét hozzáállás, de ebben a többi gyártónak is ez az álláspontja. Jelszóval lezárt SSD-t egyik se old fel, nem nyújtanak hozzá segítséget, nem eszközölnek ők maguk, se garanciás, se garancián kívüli javítással. Sehogy.

Én egyébként ezzel sem értek egyet, hogy drive-ot úgy le lehessen zárni, hogy később használhatatlan legyen. Ezt úgy kellett volna implementálni, hogy egy egyszerű, szabványos firmware hívással le lehessen nullázni az SSD-t, és csak az adatokat bukja az ember a hardver helyett. Ezzel a bukod az egész meghajtót baromsággal a gyártók csak az elektronikus szeméthegyeket növelik, ami nem csak fogyasztóellenes magatartás, de környezetvédelmileg se jó. Gondolom az a motivációjuk, hogy ha a kedves user kizárta magát a drive-ból, akkor majd szépen vesz másikat, és a gyártónál meg csörög a kassza, nem 3-5 év múlva cseréli le az SSD-jét, hanem idő előtt.