( zrubi | 2021. 04. 28., sze – 10:56 )

(azt pedig hogy 'kiment' kizárólag az SMTP szerver logjaival lehetne hitelt érdemlően alátámasztani)

Volt már hogy ilyen kellett csinálni, annak ellenére hogy maga az SMTP protokoll erre nem alkalmas.

(megjegyzem, ez sem kis meló hogy ezt a tényt az érintett manágerek/politikusok/jogászok felfogják)

 

Ilyenkor, ha télyneg fontos hogy elment-e egy adott levél, a következő megoldást alkalmaztuk:

 - mindkét félnek volt saját üzemeltetésű SMTP szervere.

 - a két fél egy 'trusted SMTP' csatornát épített ki egymás között (TLS + direct mail routing)

 

Ha kérdéses volt egy-egy levél sorsa, azt mindkét fél meg tudta nézni a saját szerveri logjában. Esetleges vita esetén a kettőt össze is lehetett vetni.

Ez egyértelműen megoldotta a problémát, nem kellett a levelező rendszerben tárolni az elküldött szarokat.

(máshol amúgy is kellett, mert számlákról volt szó)

 

Persze, ez a mai 'felhős világban' már nem igazán kivitelezhető  -  de legalábbis egy (vagy több) harmadik felet is be kell vonni a játékba.