( pink | 2021. 04. 22., cs – 14:54 )

Így van, közelednek. A feltöltés és a közvetlen befecskendezés sokat hoz a benzineseken is.

És a mérettől is függ: minél nagyobb az autó, annál nagyobb a dízel fajlagos előnye.
Az 1.3 Multijet Punto, ami egy kicsi, könnyű autó, 4,43-as átlagot csinál alattam a Spritmonitor szerint.
Ehhez képest nem tűnik soknak a Sharan 6,33-as átlaga, főleg ha azt nézem, hogy a Puntóéhoz hasonló felhasználásban megáll 6,0 körül, normálisan használva (ha nagyon vigyázok alatta is). A rakott autópályás menetek húzzák fel az átlagot. Mert a nagy homlokfelület miatt autópályán viszont kóstol. (A Puntó sosem megy pályán.)
Amennyivel böszmébb és használhatóbb a Sharan, szerintem ez nem olyan sokkal nagyobb fogyasztás.

A pedig a Te és a saját kisautómat nézem, a 4,4 és a 4,9 sincsen már messze egymástól.

Én mégis hiszek abban, hogy a dízel egy alapjaiban véve jobb technológia, és érdemesebb lenne inkább azt továbbfejleszteni a benzines helyett.
Az elektrifikálásnak a side impact-jeit nem látjuk át még szerintem teljesen. Kívánom, hogy tényleg jó döntés legyen. Az egyik kisautót szeretnénk lecserélni elektromosra az elkövetkezendő években, próbaképpen.