( bolond | 2021. 04. 22., cs – 11:57 )

Tanulságos figurák.

Nem mondtam, hogy baj. Nekem nem fáj.

Szerintem pl. ha a vezető aktiválja a jármű önvezetés-jellegű funkcióit, aztán az út és a többi közlekedő figyelése nélkül Facebookozik a telefonján, az nem a jármű funkciói használatának minősül, hanem veszélyeztetésnek. Természetesen egy fapados járműben való tartós vagy gyakori nemfigyelés is veszélyeztetés. Ahogy az is lehet veszélyeztetés, ha valaki így vagy úgy meghekkeli az autót, és közforgalomtól el nem zárt helyen másokat veszélynek kitéve működteti.

Két fapados autó balesetének belinkelése egy önvezető-jellegű autóval történt balesettel foglalkozó topikba a demagógia szöges ellentéte, sőt, a demagógia teljes felszámolására tett kecsegtető kísérlet. Ha nem írod be, a HUP felhasználói nem is tudják, hogy emberi hülyeségből is történnek balesetek. Sőt, enélkül elfelejtik, hogy a balesetek java "szimpla emberi balfaszságból" történik. De most már emlékeznek rá. Jaj, feledékeny kis buták. ... Természetesen baromság, amit írtál. Bizonyítja pl. az is, hogy a YouTubeon kisebb baleseteknél, vagy akár baleset-közeli helyzeteknél is megy a hozzáértő és faszlengető diskurzus (a HUP-on is voltak/vannak ilyen eseteket tárgyaló topikok). Kérdés, miért tartod inkorrektnek, hogy az "önvezető" autós topikban az "önvezető" autókkal kapcsolatos problémák, lehetséges problémák, nem lehetséges problémák és egyéb gondolatok a téma. Miért nem egy értelmes statisztikát, felmérést, elemzést linkeltél be a két semmitmondó baleset helyett? Ez így egy elég szarul sikerült demagógiátlanítás...

Savanyú – de inkább keserű – a szőlő, mert a Tesla nyílt utcán élesben bétatesztelteti a "jövőbe mutató" termékeit, bétatesztelésre nem feltétlenül alkalmas emberekkel. Díjazom, hogy a két vén fasz hajlandó volt meghalni azért, hogy felhívja a figyelmet egy-két hibára, de annak nem örülök, hogy akárki más is áldozatul eshetett volna. Idő kell, amíg én és az emberek általában megszokjuk, hogy önvezető-jellegű tevékenységből eredő balesetek is bekövetkezhetnek. Idő kell, hogy megszokjuk, az emberek képesek annyira aljasak, hülyék, érzéketlenek lenni, hogy a balesetek ellen kitalált rendszereket szándékosan kijátszva közlekedjenek. Bár ezt talán nem is lehet megszokni, csak tudomásul venni. Pl. ebbe a körbe tartozik az is, amikor valaki szándékosan áthajt a piroson, mert kiemelkedően fontosnak érzi magát (és nem mentőautóval vagy hasonlóval siet valahová, ahol pár másodperc késlekedés létfontosságú lehet).

A nyitóban felvetett ügyre visszatérve: azon sem lepődnék meg, ha kiderülne – és valami csoda folytán a nyilvánosság is megtudná –, hogy az esetben részt vett egy harmadik fél is. Pl. ő volt a sofőr, de hirtelen kiszállt, és távolról irányította a "meghekkelt" autót, hogy mókából ráijesszen a két öregre, de rosszul sült el a dolog. Sült, hehehe. Nem vicces. Arra sem kapnám fel a fejem, ha egy járókelő vagy más mozgó akadály is részt vett volna a balesetben, és elmenekült volna. Alkohol, drog, komplexus is lehetett a baleset részese vagy akár okozója is. De persze lehet, hogy simán hülye volt a vezető, kijátszotta a rendszereket, és jött egy előre nem látott esemény, és bekövetkezett a baleset. Akármi is történt, tanulságos. Természetesen minden baleset tanulságos, a fapados autókkal történtek is.