( bognarattila | 2021. 04. 20., k – 12:44 )

Két különböző dolgot összemosol: vannak azok a technológiák, amik kisegítik a vezetők és vannak azok a technológiák, amik önállóan próbálják vezetni az autót. A kormányzásnál ez elég egyértelműen elkülönül: van az a technológia, ami figyelmeztet sávváltáskor (tartja/rezegteti a kormányt) és van az, amikor magától követi a sávot, folyamatosan kormányoz.

Amit leírtál előnyök, azok nem vezetni próbálják az autót, hanem segíteni a vezetőt, kiterjeszteni az érzékelést, javítani a reakciót. Ez szerintem nagyon hasznos.

ha a Tesla feladja

Az én autóm úgy adja fel, hogy abban a pillanatban. Tehát ha elveszti a sávot, akkor elvesztette a sávot, nincs türelmi idő, szembe jövő forgalomnál ez problémás lehet kanyarban. A Tesla biztosan fejlettebb, de jelen esetben ez legfeljebb annyit jelent, hogy kisebb eséllyel történik ilyen, de ez is > 0. Ez biztosan így van, különben 3-as szintű lenne a Tesla (tudtommal nem 3-as szintű).

Az adaptív tempomat esetén annyival jobb a helyzet, hogy több időd van reagálni a követési távolság miatt (sokkal nagyobb, mint az szembe jövő sáv távolsága), ami ráadásul állítható.

akkor látja, hogy az autó rossz íven van és beleavatkozik

Itt kezdődhetnek a problémák: nem biztos, hogy látja (pont lerakja az üdítőt vagy ránéz a menetidőre) és nem biztos, hogy lesz ideje reagálni (1m van a szembejövő és közötted, mész 90-nel).

mégis úgy kell csinálnom, mintha én vezetnék

Ez a kérdésem, hogy akkor egy ilyen technológia mit segít? Te is tekered a kormányt, az autó is tekeri a kormányt. Pont ugyanannyira kell figyelni, mint a technológia nélkül, bármikor hibázhat. Kicsit kisebb erőt kell kifejteni, de kb ennyi.