( asch | 2021. 04. 20., k – 09:16 )

Egy jó dolog van a brutál környezetvédelmi szigorodásban, hogy _valóban_ innoválni kell a gyártóknak. És egy rakás érdekes megoldás születik, amikről el lehet olvasni a cikkeket, lehet álmodozni róluk.

Ehhez hasonlót csinált a Suzuki is, ahogy hallottam. Lényegében némi töredék CO2-t lehet megspórolni vele. Annyit, hogy az előírt kvótába éppen bele tudnak férni ezek az autók, így nem lesznek mínuszosak a céges palettán. (Cégen belül az összes autó átlagát kell valami szint alatt tartaniuk, hogy ne legyen bünti.) A vicc az, hogy ez még akár valós is lehet, és mivel a rendszer költsége és az akksi mérete töredéke egy valódi hibridének, ezért környezetvédelmi szempontból még akár jobb is lehet összességében.

Arra számítanék, hogy mire ez a "forradalom" kiforrja magát, addigra csak pár féle megoldás fog maradni, amik legjobban beválnak. De addig lehet tobzódni.

Én a napenergiával előállított műbenzinnek szurkolok. Szerintem az a jövő. Egyből el lehetne engedni a CO2 kvótákat, és lehetne értelmesebb dolgokra optimalizálni.