( tygryss | 2021. 04. 20., k – 01:05 )

Elvileg a Tesla megáll, ha nem fogják a kormányt, ezt ki lehet játszani, de onnantól kezdve a vezető felellőssége.

Látom nem sokan értik miről szól ez az egész, pár szóban leírom.

Nézzétek meg az ábrát a linken (ott van a Tikz kód is ha valahol használni akarjátok) https://texample.net/tikz/examples/control-system-principles/

Hogy milyen a controller, az megoldott kérdés, valószínű ha nekiülök akkor 1 hét alatt írok pontosabbat mint ami a Teslában van, de attól a ponttól, hogy bőven elegendő ami ott van ők már nem írnak új algoritmust, mert ami már van az is jó, szóval a verseny ilyen szempontból nem él, ha kellene az a pontosság, ők is írnának egy másikat.

Az egész "önvezetés" az ábrán az "r" betű bal oldalon. Az igazából a Nominális Trajektória, azaz az a pálya amit előírunk a kocsinak. Ezt próbálják meg mindenféle képfelismerő, útvonaltervező... stb algoritmusokkal megoldnai. Szóval maga vezérlés nagyon jó, a kocsi pontosan azt csinálja amit kérnek tőle, csak azon megy a shodoku, hogy mit is kérjenek tőle. Ezen megy az egész. Innentől kezdve ez már nem robotikai feladat, hanem kifejezetten Computer Science probléma, Neurális hálók és egyébb adatvezérelt algoritmusok segítségével (direkt nem használom a mesterséges inteligenciát, mert az más, ha lenne ilyenünk akkor már meg lenne oldva a feladat). Tulajdonképpen olyan autóvezető szakértői rendszert csinálnak, ahol példák alapján hangolják a rendszert, nem strict szabályokat raknak be, ezzel összehasonlíthatatlanul gyorsabb a fejlesztés, de tulajdonképpen a mélyben ugyanaz, mintha szabályrendszert írnál.