( azbest | 2021. 04. 17., szo – 15:42 )

Nem csak listaárás szállítás létezik. Csak nálunk valószínűleg túl kis forgalmú a cégek többsége és nem tud magának kedvezőbb díjszabást kialkudni a szállítmányozónál. A vaterás kacatokra péládul valamelyes sikerült nekik. És néhány cégnél is a szokásosnál kisebb díjat számolnak fel futárszolgátatért. 

Ahogy kínában is a kis borítékos kacatokat tömeges feladaással adják fel, úgy itthon is van elvileg erre mód a postánál. Csak hát ahhoz elég forgalmat kéne tudnia felmutatni a megrendelő cégnek, ami itthon hibádzik.

A többi európai posta meg úgy védekezett az UPU elszámolási rendszer ellen, hogy nem postai rendszerben jönnek a küldemények. Amelyik európai postás azonosítóval jön, európai postán jön keresztül, azok egyik sem UPU-sak kínából, hanem logisztikai cégekkel hozzák kontérnerekkel kínából őket. 2017-ben a magyar posta is bejelentett ilyet, de azóta sincs semmi nyoma a műkődésének. Aztán az európai posta helyezi normál postai forgalomba. Hogy ők ezt hogyan számolják el vagy hogyan éri meg nekik, azt nem tudom. De úgy tűnik ezzel jobban járnak, mintha kínából UPU elszámolással fizetnék ki nekik a küldeményeket. Éveken át rendgetegféle európai posta csinálta így. Manapság is sok küldemény így jön. Postai rendszerbe csak eu-n belül lép be. Sőt, van olyan is, amikor a logisztikai cég behozza az eu-ba, a nemzeti posta pedig nem postai úton, hanem futárszolgálat partnerrel szállítja ki. Péládul az észtektől a meest küldemények pickpack pontra vagy sprinter futárral érkeznek. És gondolom megéri nekik, különben nem csinálnák. Furcsa, de úgy tűnik, hogy kínában verseny van és ezért több tucatnyi logisztikai cég versenyez a webshopok kegyéért.

A helyi kereskedők esélye kapcsán pedig a legnagyobb probléma, hogy a helyi kereskedők is átálltak drop-shippingre. Nem tartanak készletet, hanem megrendelésre hozatják az árut. Hát akkor már magam is meg tudom rendelni máshonnan. De a legtöbb cégnek nincs itthon épkézláb webshopja, nincs készlet infó. Nem látni milyen a termék. Telefonon vagy személyesen kéne körbeérdeklődni minden szir-szar után. Mintha nem is akarnának eladni semmit, hanem csak alibiből létezne a cég. A nagyobbak még csak-csak, van pár webshop ahonnan itthonról is szoktam rendelni. Szóval a többi cég kapcsán le kéne tenni valamit előbb az asztalra, hogy valamit nyújtsanak s a drágább árért cseérbe. De nem is nagyon panaszkodnak szerintem, csak kéretlen védőik annak a neten. Lehet pénzt mosnak azok a vállalkozások és valójában az ügyfél csak zavaró tényező. Különben hogyan élnének meg így.