( BaT | 2021. 04. 17., szo – 13:04 )

Ennyi erővel Rust fordító programozói is hibáznak.

Ez igaz, méghozzá kétféle módon. A fordító vagy nem tud lefordítani egy valid programot, ami bosszantó, de semmiképp nem okoz problémát a lefordított programban. Vagy lefordít egy nem valid programot, illetve nem a kódnak megfelelő kódot generál. Ez nyilván nem jó, de ezt a fordító auditálásával, tesztelésével meg lehet fogni. A fordítót csak egyszer kell jól megírni, ezért van értelme arra több erőforrást szánni, ami esetleg más programok esetén nem áll rendelkezésre.

És az automatizmust összeállítók nem hibázhatnak?

Nyilván hibázhatnak, viszont az automatizmust is validálja maga a folyamat amit automatizál. Így minél több eseten fut annál nagyobb valószínűséggel buknak ki a hibái, amik ezáltal reprodukálhatóak, javíthatóak. Az emberekkel szemben az automatizmus nem fogja elkövetni ugyanazt a hibát, amit egyszer már javítottak.

A kalapáccsal nyugodtan be lehet verni a szélvédőt és az eszköz nem akadályozza ezt meg, tehát ez az eszköz hibája. Vagy esetleg nem az eszköz hibája, mert nem is volt célja sosem, hogy megakadályozza? A felhasználó hibája nem az eszköz hibája.

Ez a körülményektől függ. Egyrészt ahogy írod, lehet pont ez a cél, akkor ez nem hiba. Viszont ha ez nem cél, akkor is csak akkor hiba, ha a szélvédőt véletlenül sikerül beverni a kalapáccsal, ami a kalapács rendeltetésszerű használatával elég nehéz. Persze előfordulhat, hogy kicsúszik a felhasználó kezéből, vagy lerepül a kalapács feje, de ez már az eszköz hibája is, mert pl. nem megfelelő a markolata vagy nem rögzíti a fejet rendesen.

Az tette lehetővé, hogy létezik. Javaslom: szüntessük meg a pilótát, csinálja robot az egészet.

Ha összehasonlítod a mai repülőket a fél évszázaddal ezelőtti repülőivel, akkor ezzel nem is lőttél nagyon mellé. A személyzet száma a töredékére csökkent, számos automatizmus került beépítésre ami csökkenti a pilóták terhelését, így több idejük marad arra koncentrálni, ami nem, vagy nehezen automatizálható. Persze az is igaz, hogy a pilóták egyik dolga, hogy ha az automatizmussal van probléma, akkor át tudják venni az irányítást. De a számos rendszer közül szinte soha nem hibásodik meg egyszerre egynél több, és a legtöbb rendszer esetén az a gép nem szállhat fel újra, amíg a hiba nincs javítva. Vagyis összességében az automatizmus biztonságosabbá teszi a repülést, és ez a statisztikákból is látszik.