( pink | 2021. 04. 12., h – 22:09 )

Megy is, bizonyos márkáknál, mert ott még tud szempont lenni a hosszú távú javíthatóság.

Nekem nem kell bemutatni. Van egy 23 éves AFN TDI-nk, amit kiránduló- és kempingautónak használunk. Remélem van még jópár éve.
Cinkelt karosszéria, alig 360.000 km-rel a motor is szinte még új.

Így a legnagyobb problémát a befektetői kapitalizmus térnyerésében és abban látom, hogy nincs törvényileg, vagy akárhogy szabályozva

Nagyon jól látod. Ezzel tökéletesen egyetértek. Törvényileg szabályozni kellene.
De mit vársz, amikor a politikusok és a törvényhozás a gazdasági elit zsebében vannak?

NewPipe: sajnos addig kell örülni, amíg minél kevesebben tudnak róla és minél nehezebben elérhető. Mert amíg egy bizonyos szint alatt marad a penetráltsága, addig megtűri a google.
Egyébként abban igazad van, hogy ilyen lenne egy normális kliens. Nem az a fos, amit a google ad.

Processzorfejlesztés: számomra úgy tűnik, ezen a téren még van benned fejlődési potenciál :-) Azért ez nem ennyire egyszerű.
Annyit azért megjegyeznék, hogy ha scrappelni kellene rendszeresen egy csomó hardvert az talán pont ellentmond az eredeti szándékodnak. Mert akkor ráfognák, hogy azért szar a régi proci, mert sajnos nem tudunk átbillenteni benne egy bitet és akkor inkább unsupported... Mindegy, messzire vezet ez.

van dedikált hardver, ami tud kriptózni

Nem mindenre és nem mindenben. De semmiképp sem az optimalizáción múlik. Kriptónál a hatékonyság másodlagos. (És itt eleve nem akkora különbségekről beszélünk, hogy e miatt ,,avulna el" egy proci.)

Rosszul hozták meg, az eredmény a processzorok belassítása lett

Pont a mikrokódos működés miatt nem kell jobban belassítani. Nem a mikrokódos működés következménye, hogy elavulnak a CPU-k.

Régen természetes volt, hogy az emberek párbajoznak egymással, ha nem értenek egyet, leszúrják, megölik egymást. Ma ezt gyilkosságnak és önbíráskodásnak hívják és egy civilizált társadalomban elfogadhatatlan.

Persze, de az emberek alaptermészete ettől még nem változott meg. A hétköznapokban sokkal körmönfontabb módon tesznek alá egymásnak, de a különböző aljas indokokból elkövetett gyilkosságok se mentek ki a divatból.
A kulturális réteget és ez által a civilizációs vívmányokat pont a megfelelő oktatással lehet felvinni az egyedekre.
Az utóbbi tízezer évben olyan gyorsan fejlődött a társadalom és olyan gyorsan változott az életformánk, amit az evolúció ilyen hamar nem tud követni, az agyunk felépítése nem tud ilyen gyorsan adaptálódni az új helyzetekhez. Ebből adódik szerintem nagyon sok nehézség.

A marketing és a reklámok ellen nem tudsz védekezni. Felvértezni lehet ezek ellen az embereket. Szerintem ez nem annyira reménytelen, mint sugallod. Nem tud majd a marketing mindig egy lépéssel előbbre járni; nem túl bonyolult, alapvető összefüggések megértésével gyökeresen meg tudna változni a helyzet. Meg kell tanítani az embereket gondolkodni.
Az az igazi baj, hogy ennek az alapszintjétől is sajnos nagyon messze vagyunk. Tömegek vannak, akik a logikai gondolkodás egyszerű formáira is képtelenek, hibás következtetéseket vonnak le dolgokból, buták, vagy egyszerűen csak a pillanatnyi érzelmeik irányítják őket. És sajnos ez a képességbeli egyenlőtlenség az egyik melegágya a társadalmi egyenlőtlenségek elmélyülésének. (Meg a szolidaritás csaknem teljes hiánya.)

De amíg a gyereket, a tinédzsert, az egyetemistát jobban érdekli a TikTok, a Facebook, a Youtube, a Netflix, meg hogy milyen okostelefont vegyen jövőre apuci pénzén, addig hiába erőlködünk a tudatosítással.

Mert tudod ezt látja otthon, az iskolában, nagyjából mindenhol a környezetében. A tévéről, internetről ne is beszéljünk.
Nagy probléma, hogy a mai fiatalok számára nemigen van érvényes referencia.
Elcsúszott az értékrend, és a ,,siker" fogalmának értelmezése is.
Azt el kell fogadni, hogy a világ és az életmódunk változik. Nem ez a baj. Egy másik topikban pl. a spotify-t fikáztad a ,,hagyományos" zenehallgatással szemben. Pedig a record label-ök talán még sokkal nagyobb gecik voltak. Valamint pont ez a médiabuzulás (zenegyűjtögetés, filmgyűjtögetés) az előszobája a tiktok és faszbuk-buzulásnak, tapicskolásnak, függőségnek ahogy fogalmazol. Pedig az életben ezek mind kurvára lényegtelenek (kellene, hogy legyenek). Én pl. azért spotify-ozok, mert pont ennyit vagyok hajlandó megtenni azért, hogy hallgassak valamit. Amíg nem volt, inkább leszartam. Nem fogok cédégyűjteményre rejszolni, inkább kezdek magammal valami értelmeset.

sokkal nagyobb értéke lenne egy kisebb példányban gyártott, drágább okostelefon szériának, ami tényleg csak azoknak lenne, akiknek szükségük van rá

Ebben is egyetértek veled. Régen így is működött a piac: volt a biz class telefon (Nokiánál pl. a 6110, 6210, 6310, illetve a kommunikátorok), amit megvettek sok pénzért azok, akiknek szükségük volt rá. A proliknak, diákoknak meg jó volt a 3210, 3310. Pofázni azon is lehetett.
Aztán valaki rájött, hogy a nagy pénz nem a kis darabszámú minőségi készülékekben van (amiknek ráadásul a fejlesztése is drága), hanem a tömegeket kell rávenni, hogy sok pénzt legyenek hajlandóak fizetni a hulladékért. És ezt minél gyakrabban. Ezt pedig generált ,,igények" mentén lehet megtenni.
Groteszk, hogy pár évtizeddel ezelőtt nagyságrendekkel kevesebb memóriával és CPU sebességgel embereket juttattak a világűrbe, most meg a sokmagos szutykát arra használja valaki, hogy lefényképezi, milyet kulázott. A ,,tömeg" mindig nagyon jól tudta misuse-olni a technológiát.

Talán lesz egyszer egy magasabb igényű fiatal generáció, aki felhagy ezzel és véget vet ennek. Nem tudom.

Bárhogy is, szerintem ez az elvakult fanatizmusod nem fogja előbbre vinni sem a világot, sem a saját sorsodat. Ugyanazt a térítést próbálod végezni, amit a marketing. Csak negatív előjellel. Aminek annyi az eredménye, hogy elszigeteled magad.
Kezdetnek szerintem elég lenne simán csak jó példát mutatni és másokat (a véleményükkel) legalább annyira elfogadni, amennyire Te szeretnéd, hogy téged elfogadjanak (a véleményeddel).