( BehringerZoltan | 2021. 04. 08., cs – 23:25 )

A BIZOTTSÁG (EU) 2019/1379 VÉGREHAJTÁSI RENDELETE (2019. augusztus 28.)

a Kínai Népköztársaságból származó kerékpárok behozatalára vonatkozó, az Indonéziában, Malajziában, Srí Lankán, Tunéziában, Kambodzsában, Pakisztánban és a Fülöp-szigeteken feladott, akár ezekből az országokból származóként, akár nem ilyenként bejelentett kerékpárok behozatalára is kiterjesztett végleges dömpingellenes vámnak az (EU) 2016/1036 rendelet 11. cikkének (2) bekezdése szerinti hatályvesztési felülvizsgálatot követő kivetéséről

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R137…

5.4 (324) -ben "Az említett vizsgálatot követően mentességi rendszert vezettek be" - utalnak a mentességre. Ez komplikáltabb mint ebből kitűnik. Lényeg h egyes gyártók, összeszerelők kérelmezhetik a mentesülést ez alól a vám alól, ami kérelmet az EU bürökratái jól elbírálnak.  

Tehát ha én szeretnék az Aliról rendelni egy a karbon országúti vázat akkor a következőket kell fizetnem:

A termék ára ~800 Euro
Szállítás ~100 Euro
Az első kettő után dömping vám +50%
Az első kettő után normál vám (~3% ?)
Az első kettő után ÁFA +27%
Kezelési költség ~10.000 Ft

Így kb az eredeti ár duplájába kerül nekem az a váz. Miközben EU-ban senki nem gyárt ilyen vázat, de még az egész Európában sem, mert az ehhez szükséges ipar teljes mértékben Ázsiában található, kezdve a karbonszövet előállítástól a teljes folyamatig. Akkor mi a faszt védenek ezek a vámok? Kamu az egész. Arra van csak, h a megfelelő cégeket helyzetbe tudják hozni, azzal, h rájuk nem alkalmazzák a dömping VÁM-ot! 

#szerk

pl a VanMoof B. V. mentességi kérelméről a határozat: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32020D06…