( pink | 2021. 03. 30., k – 00:48 )

Nem tekintek világmegváltásként az AI-ra, de tetszik vagy sem, ez most a trend. Attól, hogy csúnyán nézel rá, ez nem fog változni.
Pusztán megjegyeztem, hogy páran a kellő ismeretek hiánya miatt misztifikálják túl. Lófasz ahol ma ez az egész tart ahhoz képest, amit egyesek gondolnak róla.

Visszatérve a példához: mivel a tanítás nagy adathalmazon történik, ami sokféle kulturális környezetből származik, a torzító hatások nagyrésze egyszerűen kiesik. Elég csak a termelési adatbázisaink elemzésére gondolnom: az itt hivatkozottnál nagyságrendekkel kevesebb adatnál is látszik már, mi inkább a ,,szabály" és mi inkább a ,,kivétel" vagy a ,,zaj".
A gyereked nevelését se egy-egy partikuláris dologgal, botlással rontod el. Hanem azzal, hogy következetesen, hosszú időn keresztül, jellemzően rossz példát mutatsz neki. És ott kiemelt szereped van. Míg egy ilyen kódolás tanításánál az egységsugarú paraszt aligha tud szignifikánsan torzítani.

Ez a bármilyen témáról a ,,multikra" való utalgatás kicsit egyhangú már. Szerintem a probléma amit feszegetsz sokkal mélyebben gyökerezik, aminek a ,,multik" (úgy vélem) nem okai, hanem következményei.

Lehet, hogy egy sokkal jobb világban élnénk, ha a hw teljesítménye szaturált volna mondjuk a '90-es éveknél. Én jobban szerettem azt a kort, de - tetszik vagy sem - nem így történt. Fáj látni, hogy azt a számítási teljesítményt, aminek értelmes dologra hogy örültünk volna, most egyesek arra használják, hogy posztolják, milyet szartak. De sajnos ez van. A tömeg nagyon kreatív abban, mit hogyan kell misuse-olni.
Jobban örülnék neki, ha az életünket mérnökök irányítanák, és nem közgazdászok. De sajnos nem így alakult.
Bár elmozdulna onnan az értékrend, hogy mindent dollárra vagy euróra próbálunk konvertálni.

Szerintem nem vagy Te rossz gyerek, csak egy idő után nehéz ezzel az örökös siránkozásoddal mit kezdeni. Ha úgy érzed, hogy neked ez az ügyed, képviseld konstruktívan. Találd meg a helyed.