( Foltos | 2021. 03. 29., h – 20:43 )

"Ez azért nem ilyen egyszerű. Mivel digitálisan ezt szinte lehetetlen felépíteni."

A lényeg pont az, hogy a rendszer az eszközöket biztosítja, és te mint pedagógus kiválasztod, hogy melyiket és hogyan szeretnéd alkalmazni. Ha számodra az online nem működik, akkor más eszközt használsz. Ha az aktuális diákjaiddal valami nem működik akkor másik eszközt választasz. Az egyetlen elvárás, hogy képes legyél felmérni hogyan haladtok, és változtatni ha kell. A rendszer pedig tolja alád az eszközöket (kutatások, módszertanok, minta órák, eset tanulmányok, stb...), illetve felületet biztosít a te módszereid megosztására, megvitatására. Alkotói közösség.

"Olyan mértékű a csalás, ami szinte lehetetlenné teszi a bizalom kiépülését".
Igen, a külső motiváció nem működik hatékonyan. Ha a diáknak nincs "oka" megtanulni azt amit tanítasz, akkor nehezen mennek a dolgok. A legegyszerűbb ok pedig a kényszer (megbuksz ha nem tudod), de ennél sokkal jobb, ha a diák szeretne eljutni valahova és ő akarja megszerezni a tudást. És itt jön be a személyes kapcsolat, mint a motiváció lehetséges eszköze. Kicsiknél a "szeretem a tanárt, megcsinálom amit kér", nagyoknál, a "micsoda dolgokra képes ez az ember, érdemes tőle tanulni". (De szerintem erről te sokkal többet tudsz, mint én, hiszen te szakember vagy én meg csak fórumozok.) Hogy ez a valóságban létezhet e, az jó kérdés. Egy biztos, az a káosz ami most zajlik fényévekre van bármitől ami az oktatáson segíthetne. Olyan ez, mint feldobni egy marék homokot, majd az aláhulló szemeket bámulva reménykedni egy szép homokvár megszületésében.