Párszor már kibeszéltük, hogy hány informatikus hiányzik hazánkból, az IVSZ 20000-30000-es becsléséhez képest. De hány filozófusra, esztétára, muzeológusra, régészre vagy türkológusra van szüksége a magánszektornak? A magánszektornak a rendőr meg a tűzoltó még kellhet. De kell neki katona is? Pedig az igen sokba kerül!
Mindenkinek lehetősége van választani, hogy hova adja be a gyerekét általános iskolába?
Ha fel szeretnénk számolni a mélyszegénységet, akkor nem árt lehetőséget adni a kitörésre, aminek elsődleges terepe az általános iskola. Az ismerőseim között túlnyomó többségben van az elsőgenerációs értelmiségi, akinek az átkos rendszer adta meg a lehetőséget a továbbtanulásra. Sokan mondják, hogy ha a mostani rendszer lett volna a hatvanas években, a Fidesz vezetőinek nagy része nem jutott volna el a diplomáig.
Ha munkaalapú társadalmat szeretnénk, akkor mindenkit fel kellene készíteni arra, hogy munkát tudjon vállani, azaz tudjon írni, olvasni, sőt legyen alapszintű számítógép-felhasználó; tudjon (és akarjon) gondolkodni. Ehhez pedig igen jó általános iskolák kellenek aktív tanárokkal.