( _ventura_ | 2021. 03. 03., sze – 18:54 )

Azért ez nem ilyen fekete / fehér. Ha megnézzük a történelmet előbb voltak elektromos autók mint belső égésűek. Akkor is hamar rájöttek, hogy a benzin/gázolaj stb energiasűrűsége jóval jobb mint az áramtároló kapacitás. Még úgyis, hogy a belső égésű autók hajtásláncán a hatásfok elég borzalmas lesz. Csak szerencsére a benyában ígyis van elég energia :D Ami pár perc tankolással fullra tölthető, mindenfél körülményektől mentesen.

Mert az hogy elméletileg gyorstöltés is pár perc 100km, ahhoz szerencsés csillágállás kell. Ha már ketten töltenek pl 1 fejen nem jön ki a matek. Ha éppen -10 fok van, akkor még annyira se jön ki. stb A hatótáv is erősen tud függeni a külső körülményektől. 

Az, hogy mindenki elkezdett elektromos autót tolni, egyrészt Elonnak köszönhető, valamint hülye EU olyan normákat ír elő amik lassan saját magát folytja meg vele. 

Az elektromos autók felárairól (vételár) nem is beszélve, az üzemeltetési költséget hagyjuk, mert 5. éves új autóm eddigi összköltségén (ami bőleg benzin és kötelező szervízek, mert biztosítás gumik stb elektormos autónál is van)  se tudnék még jóval kisebb kaliberű elektromos autót venni. 

Szóval egyelőre ez még uri huncutság nem az átlagpolgár autóázásra van kitalálva, talán 10 év és elválik mi merre.