( TCH | 2021. 02. 24., sze – 15:03 )

Mindegy, csak azért hoztam elő, hogy alátámasszam: a játékok elsöprő többségét meg lehetett volna rendszerbarát módon is írni.
A játékok nagyrészének a megvalósítása volt trehány, felfelé nem kompatibilis módon volt megírva, pedig az Amiga OS az API-jával brutális hordozhatóságot biztosított a gépcsaládon belül; még a hírhedt KickStart 1.3 -> 2.0 váltás se önmagában volt akkora compatibility-impact, hanem a kóder urak szerettek direkt címekre ugrálni a ROM-ban, ahelyett, hogy az API-t, vagy legalább az ugrótáblát (!!!) használták volna. A többi törésvonal (24-bites címbusz -> 32-bites címbusz, OCS/ECS -> AGA, Floppy -> HDD) meg aztán szinte mind a kivitelezés sara volt, hacsak nem futott az ember bugra az OS-ben, de azokat meg szorgalmasan javítgatták az új release-ekkel és a SetPatch programon keresztül.