( Chain-Q | 2021. 02. 22., h – 11:58 )

Szerkesztve: 2021. 02. 22., h – 12:13

BTW, fasza cucc, és jó a leírás.

A következő lépés az ún "2x széles HAM6" mód, amikor kvázi 640x256-ban tolsz HAM6-ot, de úgy vannak beállítva a bitplane modulók, hogy csak minden második pixel jelenik meg. Viszont a chipset a háttérben kiolvassa a maradék értékeket is, ergó pixelenként az RGB-ből 2 komponenst tudsz átállítani, nem 1-et. Erre már egész jó dither-t lehet írni, úgy hogy az előző pixelhez képest a két legnagyobbat változott értéket állítod át.

Mivel az AGA tud 1280 széles módokat is, ezért ott 4x széles HAM is van és 8 bitplane, amivel már 262144 színű truecolort is lehet csinálni, artifactok és SHAM nélkül.

Bónusz fun fact: a HAM módot eredetileg valami chipset színleképzés debugra építették be, és Jay Miner ki akarta szedetni a mielőtt a final verzió gyártásba megy. De a chip layouter csóka megpróbálta, aztán mondta Jay-nek, hogy egy rohadt nagy lyuk maradna a chipek közepén utána, hacsak az egészet nem akarják újra layoutolni. Ezért inkább benne maradt. Hála istennek. Talán Jay Miner mondta ezt egy interjúban, vagy valami. Meg azt is, hogy meggyőződése volt, hogy ezt soha senki semmire nem fogja használni, mert túl bonyolult. Néha a legnagyobb vízionáriusok is tévednek. :)