( answ | 2021. 02. 13., szo – 21:39 )

Nagyon sok dolog keveredik itt. Nincs olyan hogy DHCP kapcsolat, mert a DHCP UDP-n megy. A DHCP szervertől kapsz egy IP címet, amit X ideig használhatsz. Még az idő lejárta előtt hosszabbítási kérelmet küld a kliens. Ha a szolgáltató eszköze nincs bridge módban, akkor NAT-ol. Nem is kell DHCP-t használni, a routereden a WAN portra fix IP-t is húzhatsz az ő tartományából, átjáró ő, DNS meg mondjuk 8.8.8.8 és 8.8.4.4. Ha te mint kliens gép nem kapsz IP címet a routered mögött, akkor a routered vagy az oda vezető út a hibás. Ugyanez vonatkozik a megszakadó TCP kapcsolatokra is, ha direkten a szolgáltatói eszközre dugva a PC nem produkálja ezt a hibát. Javaslom dugd be a gépedet kábelen a routeredbe direkten és ott teszteld, mert szerintem a mesh (ami leggyakrabban "mess", bocs a szóviccért) a hibás.

Ja és jó lenne tudni minden eszköz pontos típusát is. Például mi és mi alapján írja ki a connection uptime-ot. Mert ez DHCP-s WAN esetén értelmetlen. Ha csak nincs watchdog vagy nem fizikailag megy le port.