Nem véletlenül írtam úgy, hogy "push"-olja. A számlavezetőben történik egy esemény, és a számlavezető rendszer "szól ki" a net/mobilbanknak (jellemzően queue-n keresztül), hogy az x számla kapcsán y változás történt.
"Az egyenleg gyors rendereléséhez mi szükség van egy ilyen felbontásra?" - Melyik egyenleg? (elérhető? könyvelt?) - ez az egyik. A másik, ami szintén megfontolandó, hogy egy kéréssel mit és mennyi információt (és mennyi idő alatt) kap meg a kliens. Sokszor célszerűbb egy kérés-válasz párossal több információt is odatolni a kliensre, nem minden értékre külön "megfutni a köröket".
"Az ID+egyenleg párost kell kivezetni valami gyorsan elérhető API endpointra, az emögött álló adatbázist pedig etetném a számlavezető rendszerből. " - igen, ez a másik lehetőség, amikor a számlavezető rendszerből a netbank/mobilbank számára fontos adatokat az előbbi mondjuk egy queue-n keresztül vagy máshogy tolja ki a netbank/mobilbank alá, és a klienseket kiszolgáló webes alkalmazásszerver onnan szedi öassze, ami kell.
Szerinted a "mennyi a zárolt összeg" ráér - mint írtam, az MNB szerint meg nem biztos - a revolut ilyen szempontból irreleváns, egyelőre maradjunk a hazai szabályozásnak való megfelelés területén.