( Oregon | 2021. 02. 09., k – 20:00 )

Van amikor azért nem tanul a gyerek, mert utálja a tanárt. Vagy más gondja van. Kezd azzal, hogy empátiát adsz. Elmondod, hogy megérted, hogy nehéz. Megérted, milyen kurva nehéz fókuszálni a mostani zajos internetes fosban.  Haverok és a könnyű szórakozás egy klikkre vannak. Tanítsd meg a módszerekre, hogyan fókuszálhat. Mondd el neki, hogy ezek az évek ígyis-úgyis eltelnek. Ha tanul, ha nem.  Később nehéz lesz bepótolni, ha nem lehetetlen. Mond el neki, hogy a jól tanulás az nem képesség kérdése, hanem munka. HA sokat dolgozik és keményen, akkor menni fog. Gimnázium végéig igazából nem kell tehetségesnek lennie, csak szorgalmasnak. Mondd el neki, hogy nem a jó jegyeket várod el, hanem a munkát. Keményen mindenki tud dolgozni. Ő is.

Én elmeséltem neki a saját tapasztalataimat a gyerekkoromból. Majd elmondtam neki, a tárgy nem a tanár. Az osztályzat nem rólad vélemény, hanem jó esetben a munkádról, rossz esetben a tanár hangulatáról szól. Ez utóbbi akkor biztos, ha a normáleloszlás (igen megmutattam neki a Gauss görbét) nem jelenik meg a kispajtások jegyeinek eloszlásánál.

 

Egy biztos. Ha valakit hülyegyerekként kezelünk az hülyegyerekként fog viselkedni. Kezeld felnőttként. Akkor magát is komolyan veszi.