( transitive | 2021. 01. 18., h – 06:03 )

Japán autóm gyári (japán) akksija vhogy 9 éves korában hunyt el. Mondjuk napi használatban volt az autó, és amúgy is törődök az autóval, részegységeivel (így az akkuval is). Más forrásból is azt az infót kaptam, hogy a japán autók első szerelésű, japán akkujai elég jók.

Az új Exide két éven belül halálozott el, garanciás volt még szerencsére. Akkor megfogadtam, h ha ezek ilyen szarok, akkor legalább olcsót veszek és az hulljon el nekem gyakran. Akkor álltam rá a JászPlasztik akksikra, Auchan felirattal. Meglepő módon bevált, bírta vagy öt évig, és ez még a régifajta, letekerhető kupakos cucc, tölthetek bele desztvizet, ellenőrizhetem az elektrolit összetételét stb. Az utódja is JP lett.

A másik autót egy Bosch akksival vettük, ami hideg időben már gyengélkedik (évek óta). Az utóbbi időkben "csepptöltés-kúrát" adok neki, mivel még nem indokolt újat venni. Nem áll semmiből itthon ráakasztani a töltőre.

Olyan érzésem van, hogy szándékosan vacakok az akksik, és ez a "két év után minden nap ajándék" felfogás csak egy buta önigazolása annak, hogy a) rosszul használjuk az akksikat (autót) és attól is kinyíródik, illetve hogy b) szarok lettek az akkuk. A japánok miért tudnak/akarnak még rendes akkut gyártani? (Lehet nálunk japán autóakkut kapni?)