( Balooo | 2021. 01. 13., sze – 09:13 )

FYI.

Az akku gondozása:

Az akkumulátorokban az elektrolit üzemkész állapotban 1,28 kg/dm3-es (33%-os töménységű) kénsav. A kisülés folyamán a savat alkotó ionok kiülnek a lemezekre és a sav töménysége felhígul, töltés során töményedik. Ebből következik, hogy a lemerült akkumulátor hajlamos a megfagyásra(hígabb elektrolit), főleg ilyen hidegben, mint most van (mínusz 10 - 20 fok). Párolgásra a desztillált víz hajlamos nyári melegben illetve elbomlik a töltés során, tehát az elektrolit víz része fogy, ez igaz, de attól még a savas utántöltés - a kellő biztonsági szabályok betartásával - lehetséges, mivel a sűrűség a töltöttség függvényében is változik. Valaki írta, hogy létezik bekevert akkusav, azt minden további nélkül lehet beleönteni. Töményebbet nem javallott, mivel ha túltöményítjük az elektrolitot, a lemezeken jelentkező erőteljes savkőképződés akár cellazárlathoz is vezethet, ami az akksi halálát jelenti. Az általános és üdvözítő megoldás desztillált (ioncserélt) vízzel való utántöltés (a max jelölésig, mivel a töltés során valamennyi valószínűleg "leforr" róla), és utána mindenképpen töltés, vagy min. 150 km országúti autózás kevés fogyasztóval és jó állapotú töltőrendszerrel.

Sav koncentráció ellenőrzésére az un. refraktométer a te barátod. létezik belőle olyan ami több  folyadék  vizsgálatára is alkalmas.