( gergov | 2021. 01. 07., cs – 09:27 )

"Az Astrát már legyártották 20 éve, az ilyen szempontból 0g-mal szennyez."

Tudtommal évről évre egyre több autó van forgalomban, ha az Astrád a végtelenségig elmenne karbantartás és pótalkatrész nélkül, akkor is lenne igény új autókra. Ráadásul amikor valaki új autót vásárol, ha a régi üzemképes, az általában nem a szemétben landol, hanem új gazdára lel a használt piacon, a lánc végén valószínűleg egy nagyon öreg járművet kiszorítva.

Nyilván, környezetvédelmi szempontból az lenne a legjobb, ha senki nem autózna, de ha már van igény új gépjárművekre, akkor azok inkább legyenek kevésbé környezetszennyezőek. Ráadásul elképzelhetőnek tartom, hogy egy most megvásárolt autó gyártással és üzemeltetéssel x km futásteljesítmény után összességében jobban jön ki, mint egy régit életben tartani.

Példa: hosszú ideig használtam egy kocka Ladát, évi kb. 3000 km-t futott. Ha erre a futásteljesítményre vásároltam volna egy újat, azzal valószínűleg többet ártok, mint használok. Viszont ha ezzel ingáztam volna napi 100 km-t, a 3-4 liter / 100km megspórolt üzemanyagon hamar visszahozta volna egy új, takarékosabb autó a különbözetet.