( STP | 2021. 01. 06., sze – 09:57 )

Városban az esetek majdnem 100%-ban 0l/100 km-es fogyasztással, így 0g/100 km-es szennyezéssel közlekedem.

Hát nem.

0g/100km lokális szennyezéssel közlekedsz. Helyette(d) az erőmű szennyez valahol máshol. Ez volt az egyik aspektus.

Ezen kívül van egy másik - nem elhanyagolandó - szempont is, mégpedig a termék előállítása közben keletkezett környezetszennyezés. Az Astrát már legyártották 20 éve, az ilyen szempontból 0g-mal szennyez. Vagy közel 0-val, hiszen élettartamának igencsak a végén jár. Nem számít hogy mi volt a múltban, hiszen ez a 'játék' a jelenről és a jövőről szól.

És pont ez az egyik legnagyobb hazugság a megmentjük a földet az elektromos autózással bullshitben. Semmirekellő politikusok ripacskodása. Esetleg a teherhajókat nem pakurával és fáradt olajjal kéne hajtani. Vagy Kínának le kéne állni a széntüzelésű erőművekről.  (Utóbbi minden egyéb játékosra is igaz.) Vagy elektronikai hulladékfeldolgozást nem a harmadik világban kéne végez(tet)ni égetéssel. Esetleg szabályozhatnák, hogy az ipari hulladékot abban az országban kell megsemmisíteni, ahol a gyártásból/gyártatásból származó profit képződött. (Ha már idealisták vagyunk...)