( hajbazer | 2021. 01. 05., k – 23:30 )

Ja, és egy mobiltelefon egy töltéssel akár napokig használható

Kivéve, ha okostelefonként használod, mert akkor max. 2 napig. A software bloat és a folyamatosan fejlődő az erőltetetten növekedő hardverek erőforrásigénye pedig gondoskodik róla, hogy ez ne is nagyon változzon.

- a villanyautóval meg egy Budapest-Debrecen oda-vissza is erősen "cinkes". Sőt.

Kivéve, ha megoldod, hogy Debrecenben rátöltsd a visszautat. Szervezés és életvezetés kérdése. Tudom, neked egy kibaszott másodperced sincs erre, mert menedzser módban éled az életed, mindent azonnal akarsz és semmit nem akarsz előre átgondolni, mert az az okostelefonok mögötti cloud-multik mesterséges intelligenciájának a feladata. A Budapest-Debrecen távolság egyébként 2x230 = 660 km, ami nem mondható átlagosnak, pláne nem hasonlítható az általam említett városi autózáshoz. Megint olyan érzésem támadt, mikor az Office XP 2007-re való lecserélése mellett hatszázezer soros és többezer oszlopos Excel táblákkal "érveltél". Mintha szándékosan nem akarnád megérteni, hogy nem a szélsőséges igényeket kell először kielégíteni villanyautóval.

a gyártónak annyiban termel bevételt, hogy rendszeres képzésre és tipusismeret frissítésre vannak kötelezve a márkaszervíz státuszért, illetve a szükséges speciális eszközöket, műszereket is csak ebben az esetben kaphatják meg

Tehát elég jelentős bevételt termel, hiszen az itt felsoroltakat mind túlárazva kapja meg a márkaszerviz, ami túlárazást természetesen a fogyasztókra (szervizeltetőkre) fog ráterhelni. Nem beszélve arról, hogy ha valami elektronika meghibásodik, rögtön az egész panelt kicserélik ahelyett, hogy az elromlott alkatrészt cserélnék benne. Igen, nyilván erre is megvan a korporatokrata érvrendszer, hogy mindezt a biztonságunk™ érdekében™ kell így, meg az alkatrészcsere is drága™ lenne stb.

nagyon nem mindegy, hogy egy vagy három mázsát kell cipelnie a járműnek

Abból a szempontból, hogy alkalmas-e városi közlekedésre, majdhogynem mindegy. Ettől függetlenül, igen, tisztában vagyok vele, hogy a fizika törvényei itt is számítanak.

Nálad picit több ésszel és tudással rendelkező szakemberek döntöttek arról, hogy hol, milyen akkumulátort használnak, még ha szerinted mindenki hülye ebben a témában is.

Nem mondtam, hogy mindenki hülye lenne a témában, de nyugodtan szalmabábozz, az már úgyis nagyon jól megy. A lítiumos akksik kizárólagosságának erőltetését kérdőjeleztem meg. Tekintettel arra, hogy már 1996-ban léteztek 80-120 km hatótávolságú ólomsavas akkukkal szerelt elektromos autók (pl. General Motors EV-1), amik NiMH-val szerelve elmentek 160-220 km-t is. Ezek városi forgalomra bőven jók lennének, csak félre kéne tenni az átkozott befektetőlogikád, levenni a Wh/kg szemellenződ és akkor feltűnne, hogy a közlekedés villamosítása marhára nem fog menni, amíg kizárólag lítiumos akksikban gondolkodunk.