( zeller | 2021. 01. 05., k – 21:46 )

"[...] hogy megoldja a töltést. Bár, érdekes módon, az okostelefonoknál ez úgyahogy sikerül neki." - Nomostan a telefon töltés közben is használható, bónuszként gyakorlatilag bárhol tötlhető, egy autóhoz képest minimális fogyasztást jelent... Ja, és egy mobiltelefon egy töltéssel akár napokig használható - a villanyautóval meg egy Budapest-Debrecen oda-vissza is erősen "cinkes". Sőt.

"autógyártók maguk, akik sokkal nehezebben tudnának a horribilis márkaszervizes költségeken extraprofitot realizálni" - csaxólok, hogy ami drága, az jellemzően a diagnosztikai és az autóelektronikai óradíj, nem a lakatos meg fényező és hasonló munkadíj. És alkatrészben is jellemzően az elektronika ami drága. Ja, és a márkaszervíz nem az autógyárhoz tartozik, a gyártónak annyiban termel bevételt, hogy rendszeres képzésre és tipusismeret frissítésre vannak kötelezve a márkaszervíz státuszért, illetve a szükséges speciális eszközöket, műszereket is csak ebben az esetben kaphatják meg.

"bőven lehetne ólomsavas és NiMH akkukból is városi autókat gyártani, jóval olcsóbban" - Láttál te elekromos targoncát? Na abban speciel pont jó, hogy qrva nehéz az ólomakku - egy autónál ez kifejezetten hátrány lenne, még városi használatban is. ugyanis nagyon nem mindegy, hogy egy vagy három mázsát kell cipelnie a járműnek, mint energiatárolót. A NiMH az bár jóval könnyebb, mint az ólomaksi, ellenben energiasűrűsében a Li-ion aksik 2/3-át tudja, azaz ugyanakkora hatótávhoz másfélszeres térfogatot kell számolni - vagy jóval kisebb lesz a hatótáv. Cserében a töltésük is csak lassabban történhet. Nálad picit több ésszel és tudással rendelkező szakemberek döntöttek arról, hogy hol, milyen akkumulátort használnak, még ha szerinted mindenki hülye ebben a témában is.