( hajbazer | 2021. 01. 05., k – 21:20 )

Az első még mindig a politikai akarat hiánya.

Aztán jön a kényelmeskedés, amikor a 21. század kényelmes birkája nem hajlandó egy másodpercet sem elvesztegetni és egy centivel sem átrendezni addigi jól berögzött kis életecskéjét, hogy megoldja a töltést. Bár, érdekes módon, az okostelefonoknál ez úgyahogy sikerül neki. Nyilván arra nagyobb szükség van, bár ott gyakorlatilag az összes piaci szereplőnek érdekében állt elterjeszteni (mobilszolgáltatók, szoftvermultik, hardvermultik, okostelefongyártó multik, kiegészítőgyártó multik), míg a villanyautóknak minimum két ellenlábasa van multiék köreiben is. Az olajcégek és az autógyártók maguk, akik sokkal nehezebben tudnának a horribilis márkaszervizes költségeken extraprofitot realizálni, hiszen egy villanyautóban jóval kevesebb kopóalkatrész van, ami tönkre tud menni.

Na és ez után jön csak az akkumulátor drágasága, ami csak félig-meddig valós érv a villanyautók lassú terjedése mellett, ugyanis bőven lehetne ólomsavas és NiMH akkukból is városi autókat gyártani, jóval olcsóbban, ha a politikai és a lakossági akarat, vagy jobban mondva kezdeti áldozatkészség meglenne az átállásra. A lítiumos akkuk meg megmaradhatnának a sok kilométeres Tesláknak és egyéb prémium kategóriás autóknak.