( uid_21365 | 2021. 01. 02., szo – 15:40 )

Vannak a rossztettek, ezek egy részhalmaza a gonoszság, ezeket szoktam Gonoszságnak nevezni vagy akár csupa nagybetűvel is, megkülönböztetésképpen, mert a legtöbb ember mint te is minden rossz, helyteleníthető tettet simán gonosztettnek nevez.

Ha valaki azért csinál valamit hogy neki abból haszna származzék, az természetesen valóban lehet adott esetben akár erkölcstelen is, helyteleníthető, illegális, törvényellenes, büntetendő, meg talán nagyon sok más egyéb is. Igen, lehet hogy simán börtönbe kerül miatta. Ha azonban még csak haszna se származik belőle, na az már egy egészen más kategória, sokkal „sötétebb”.

És e disztinkció jogosságát az igazolja, hogy a fajunk evolúciósan fejlődött ki „hitem” szerint, eképp cseppet se idegen tőle (se...) az, hogy egyedei harcoljanak egymással a különböző „erőforrásokért”, mint például a lakhely, a nőstény (néha a nőstények a hímekért...), a táplálék, a vadászterület, stb. A versengés tehát természetes ösztönünk, az önmagában véve nem gonoszság. Nyilván persze itt is túl lehet lépni az „egészséges” mértéket, az például már nem normális ha húsz forintért agyonversz valakit. Az okozott kár ugyanis messze nincs arányban a neked produkált haszonnal.

Abban az esetben azonban mit is mondhatnánk ha még csak hasznod se származik abból hogy kárt okozol a másiknak?! Amikor kizárólag amiatt bántod mert megteheted és kész? Mert CSAK?!

Ilyen viselkedés nem alakulhatott ki evolúciósan, mert normális egyed nem kezd bántani senkit akkor ha neki az nem hasznos. Azért nem, mert nem volt evolúciósan kifizetődő ez a viselkedés. Ugyanis az egészen nyilvánvaló, hogy a megtámadott egyed védekezni fog. Ha a megtámadott egyed sokkal gyengébb mint a támadó, akkor a védekezése ugyan nem lesz sikeres, a támadó biztosan győzni fog ez nyilvánvaló, de még ebben az esetben is védekezni fog akit megtámadtak, hiszen mást nem tehet, ez az egyetlen esélye, például történhet a harc során valami számára kedvező nagy véletlen, stb, tehát védekezni fog, és így ha gyengébb is, de előfordulhat hogy bár legyőzik, de a harc során bizonyos sérüléseket okoz a támadójának. A támadónak ez kár, veszteség. Még ha a sérülések nem halálosak sőt jelentéktelenek is, akkor is lehetnek fájdalmasak, de még ha nem is fájdalmasak akkor is elfertőződhetnek, stb. Ez mind kockázat. Na és evolúciós értelemben nem kifizetődő kockázatokat vállalni SEMMIÉRT. Sőt nemcsak akkior nem ha a haszon semmi, de még akkor se ha aránytalanul kicsi a befektetett energiához és kockázathoz képest.

EZ TEHÁT NEM NORMÁLIS.

Ha nem normális, akkor BETEGSÉG.

E betegséget nevezem tehát Gonoszságnak.

Azt nem tartom kizártnak persze hogy e betegség valamely olyan ösztönünk kóros elfajulása, mely a maga eredeti mértékében még normális volt. Például lehet valami köze az aggresszivitáshoz, a harciassághoz, talán a dicsekvéshez is hogy megmutassa ki a legény ha nem ő, és így tovább, sok minden lehet. De ebben az esetben se normális, mert semmi se normális ha olyan szintet ér el ami evolúciósan nem igazolható.

Abba ne köss bele hogy ez nem okoz kárt kisbetunek vagy más trollnak hiszen nincs valódi harc. Egyrészt, rengeteg tevékenységünk került át az internetre amit korábban valóságosan műveltünk és nem virtuálisan, szóval ha valódi kárt nem is okoz neki de attól még ez a késztetés mint ösztön igenis beteges, igenis Gonoszság. Nyilvánvaló ugyanis hogy az eltelt alig két vagy három évtizedhez amióta van internet, nem tudtunk még evolúciósan alkalmazkodni. Aki itt trollkodik, annak ez a jelleméből fakad, a BETEGES, a Gonosz jelleméből, a Gonosz késztetéseiből.

Másrészt igenis kárt okoz neki még e virtuális gonoszkodás is, mert ezzel POCSÉKOLJA az idejét, amit nem fordít így valami másra amiből esetleg keletkezhetne valami haszna. Vagy ha nem neki hát a családjának, azoknak akikkel genetikailag részben rokon.

Ez az egész tehát hogy trollkodás, tágabb értelemben hogy bántani valakit akkor is ha ebből a trollnak illetve a támadónak nem származik haszna, ez egy beteg, perverz dolog, teljesen nyilvánvalóan kiérdemli a Gonoszság nevet.

Megjegyzem ezen okfejtés megállja a helyét evolúció nélkül is, amennyiben simán levezethető vallási alapelvekből is, és nemcsak a kereszténységből de más vallásból is de ebbe most nem megyek bele, vélelmezve hogy nem sokan lehetnek itt akik különösebben vallásosok volnának. Csak jelezni óhajtom, e ténykedést a korábbi századok minden moralistája is mélyen elítélte volna.