Arról volt szó, hogy szerinted a rolling release a faja, mert az x éves frissítési ciklus meg a dist-upgrade miatt kihúzzák a talajt a felhasználók alól.
Nem erről volt szó. mt9 mondta az alábbiakat, több disztribúcióról. [1]
Szerencsére elég sok disztró kezd rájönni, hogy nem lehet fejlődni úgy, hogy ugyanazt csinálja 30 éven át.
Én pedig erre szarkazmussal reagáltam [2], kifejezve az egyet nem értésem a folyamatos változtatgatással. Konkrétan nem volt szó rolling release vs. LTS ágakról és nem is tettem le a voksom a rolling release mellett. Ezt még utána külön tisztáztam is. [3]
Én azt gondolom, hogy 10 évente belefér (mégiscsak több, mint egytized emberöltő), hogy kihúzzák az ember lába alól a talajt és szánjon rá akár több napot, hogy átálljon az új rendszerre, amennyiben az új rendszer minden szempontból jobb és nem csak annyit tud felmutatni, hogy újabb™, bizonyos szempontból meg rosszabb is.
Ezek után az olyan szélsőségesen fejlődésmániás vagdalkozások, mint pl. "meg kell ismerni az újat, és elengedni a régit - amiben te tudvalévő, hogy baromira nem remekelsz" teljességgel értelmetlenek. Már rég nem ezen a síkon van a probléma.
Mondd már meg, hogy mi a búbánatból? Tételesen sorold már fel, hogy szerinted miből lehet fenntartani 2020-ban mondjuk RHEL5-höz támogató infrastruktúrát?
Abból, amiből a RHEL 6-ot, RHEL 7-et és RHEL 8-at párhuzamosan fenntartották. A security és maintenance támogatás nem úgy működik, ahogy a marketinganyagokban és a kifogáskereső PR-kommunikációkban azt előadták neked, hogy külön még egy egész Red Hat-nyi embert fel kéne venni, és amúgy is ehhez a világ összes pénze is kevés lenne. A biztonsági- és hibajavításokat sok esetben backportolják, tehát akár 3 párhuzamosan támogatott rendszer javításán dolgozhatnak ugyanazok a csapatok. Ugyanakkor, emlékeztetnélek, hogy a Microsofttal példálóztam ebben a kérdésben, nem a Red Hattal. Ott néhány nagyságrenddel több pénz van.
Kicsit kisarkítva a dolgot, elvárnád, hogy a Ford márkaszervíz tartson szerelőt meg alkatrészt a T-modellhez is?
Elvárnám, amennyiben a T-modellt 900 millió ember használja, ami az autótulajdonosok legalább 30%-a. Ezt úgy hívják: piaci igény.