( Czo | 2020. 12. 07., h – 15:43 )

Ugyan, elsetalgatott a Windows XP VirtualPC-n is, nyilvan volt nem keves performance penalty. Meg mindig megvan a PowerBook 12" amin meg mindig rajta van a VirtualXP es pont az az XP, amit anno hasznaltam. Nyilvan ketsegtelen elony, hogy megvan a nativ Windows lehetosege, emiatt alkalmas lett jatekra a gep, de szerintem a MacOS sohasem volt jatek platform. Tobbszor kiprobaltam, de soha nem fordult elo olyan, hogy egy adott jatek (amely letezett Windows es MacOS platformokra is) MacOS valtozata akarcsak megkozelitette volna FPS-ben, a Windowsos valtozatot (megkozelites alatt mondjuk 75%-ot ertek). Viszont Fink/MacPorts userkent hatalmas nagy elony volt az x86, mert az Inteles endianness fenyeveket javitott az opensource toolok mukodesen (pl. az MS sajat RDP kliense valamikor 2010-2012 korul megallt mukodni PPC OS X-en (tul regi volt), mig Inteles valtozatbol jott ki uj (amely ugyonugy mukodott, Intel alapu 10.5-on). Az opensource rdesktop ment ugyan, de valami endian problema miatt, el voltak cseszodve a szinek). 

A nativ windows lehetosege nekem is hianyozni fog, egy csomo dolog volt/van, amire nem volt alkalmas a virtualis Windows. Pl. 10 eve a PicKit2 sem mukodott nekem Macen, virtualizalt Windowsban (mindig, mindenfele-fajta timeout errorok voltak), mig nativan mukodott, de ugyonigy van az analog videokazettak digitalizalasara hasznalt USB-s cuccom is (Terratec DVB-T/Analog/Compisite/S-Video cucc). MacOS alatt nem megy kb 2-3 eve mar, mig Windows 10 alatt most is mukodik, de csak nativ Windows alatt, Vmware Fusion alol ez is osszevissza timeoutol. Legfeljebb, ha valakinel majd digitalizalni kell, oda vinni fogom a 2008-as MacBook Pro-t (egyelore meg mindig jol mukodik, koszoni szepen, mar a javitott 8600GT van benne). 

A jatekok teren, amit az Apple akar, az az Arcade, viszont itt ketsegtelen elony, hogy barmelyik platformon jatszol, barmelyik masik platformon folytathatod. Noha nem vagyok nagy jatekos, igy ez a resze nem erint a dolognak.