( Hiena | 2020. 12. 04., p – 07:56 )

Ez ismerős történet. Maszek meló szerverét megpróbálom elérni mobiltenet, SSH-n keresztül. A szerver nem elérhető. Otthoni szerver, detto. Webes szolgáltatások mennek. Próbálok netmapet az otthoni szerverre, csak az smtp, http, sftp portot látja nyitottnak az összes többi filtered. 1220, kedves hölgy közli, hogy elfogyott a mobilnet keretem. Közlöm a kedves hölggyel, hogy ez esetben a szerződésben foglalt 34/34kbit/sec-re lassítsanak, de ne kotlálátozzák az adott szolgáltatások elérhetőségét. Erre Ő, hogy igen, de ezen a sebességen egyes szolgáltatások és weblapok nem működnek, vegyek adatjegyet, stb. Laikusok nyelvén elmagyatázom, hogy a SSH-t ez hidegen hagyja. Akkor kapcsol egy technikai kollégát. Úriembernek elmagyarázom a dolgot, Ő is az adatjeggyel jön, neki is elmagyarázom, a sebesség és az elérhetőség közötti különbségeket. Megemlítem, hogy nmappal mi látható az elérhető szolgáltatásokból és nem. Erre esküdözik, hogy biztos a szerver oldalon van a hiba. Mindeközben meg hallom a lázas gépelést a háttérben.  Megjegyzem, hogy azért 4 szerveren azonos szolgáltatás kiesés elég ritka. Ő továbbra is a szerverekre hivatkozi és veri a billentyűzetet. És hirtelen mit látok? Felépül mind a négy SSH kapcsolat. Nem adom meg neki az, "áh, most jó lett" örömöt, inkább elbúcsúzok tőle. Elindítom az időzítőt, mert 4 hét múlva megint kezdhetem újra a dolgot...