( asch | 2020. 12. 02., sze – 11:25 )

Igen, egyszerre kell egy oprendszer-hívás emuláló/fordító réteg, ami WINE-szerű lehetne, és mindezt meg kell fejelni egy ASM utasítás fordítással, ami a QEMU lehetne. Ezt a kettőt kellene egykattintásos módban működőre összegyúrni. Elvileg nem lehetetlen és azt tippelném, hogy előbb utóbb menni is fog, de ahogy a WINE-t is főleg (addigra régi most mai) játékok futtatására fogjuk használni.

Az a baj, hogy production szoftvereket sokkal nehezebb portolni, mert szigorúbb rendelkezésreállási követelményeik vannak. És ARM-re portolni sajnos nem annyi, hogy lefordítjuk arm-gcc-vel ugyanazt a kódot még akkor sem, ha egyébként formailag platformfüggetlen a kód! Ugyanis többszálúság esetén az ARM processzorok garanciái a memória konzisztenciára mások, mint x86-on! (AFAIK - aki jobban tudja javítson  ki!) Emiatt előfordulhat, hogy egy x86-on jól futó program ARM-en hülyén kezd viselkedni. És ezeket baromi nehéz lesz kidebuggolni és kijavítani. Nagyon sokáig olcsóbb lesz inkább egyszerűen x86-on futtatni azokat a programokat, amik eredetileg arra készültek, és kész, nem szívni a portolással. És mondom, ez még azokra a programokra vonatkozik, amiket valamennyire a platformfüggetlenséget szem előtt tartva fejlesztettek! Még Java programok esetén is igaz ez, pedig a Java nyelv eleve platformfüggetlenre lett tervezve!