( BaT | 2020. 11. 21., szo – 00:42 )

Szerintem ennek ugyanúgy kellene működnie, mint a termékgaranciának, vagyis a vásárlást követő x évig a gyártó/forgalmazó ne csak a hardver, hanem a szoftver váratlan, nem a használatból adódó hibáiért is vállaljon felelősséget. A biztonsági hibák, illetve az elsődleges funkcionalitás (pl. egy telefonnál az ami 3rd party szoftver nélkül megy) működését megakadályozó problémák szerintem ide tartoznak. Ezekre én úgy tekintek mint tervezési hibákra, amikről (jó esetben) az eladáskor egyik fél sem tud, de amikor hibát okoznak akkor érvényesíthető rájuk a garancia. Ugyanúgy, ahogy a termék árába beépül a hardver garancia költsége, ugyanígy beépíthető lenne a szoftveré is. Bizonyos szempontból még egyszerűbb is a helyzet, mert ha a hardver tervezési hibája miatt tömegesen hibásodik meg a termék garanciaidőn belül, azt sokkal drágább javítani vagy cserélni, mint egy szoftverjavítást kitolni firmware upgrade formájában.