( locsemege | 2020. 11. 06., p – 22:32 )

Az lehet, hogy marginális hobbiproject, de sokat beszélek rajta, így nekem fontos. És rögzítsük, nem a kliens rossz. Olyannyira, hogy kínomban megnéztem a forráskódját. Pipewire-rel szép a hangja.

Poetteringnek vannak jó meglátásai, csak nem tud programozni. Inkább nevezném elméleti szakembernek, mint mérnöknek. Amikor a pulse nagyon bugzott az elején, bebizonyította, hogy egy rakás alsa driver bugos, vagy nincsenek implementálva olyan függvények, amelyeket a pulse használ, így ujjal mutogatott az alsa fejlesztőire, miközben alkalmazhatott volna workarond-ot. De nem, mert nyilván rétegek fölött átnyúlás. Inkább legyen sz.r, de elvileg legalább tökéletes, szépen hozza az OSI-modellt. Szóval idegesítő a fazonnak az idealizmusa, amiből akkor sem tudod kibillenteni, ha emiatt nem működik valami, noha javítható volna. Ha rajta múlna, nem volna DirectX sem, meg olyan huncutságok, hogy néha megkerülik az X szervert, hogy gyors legyen.

A másik, hogy szerintem a pulseaudio-ban van elvi bug. Nincs belekalkulálva, hogy nem realtime a kernel, s bizonyos esetekben a kliens és a szerver egymásra várnak, talán egymás callback függvényeit hívva azok nem térnek vissza, amíg át nem tudnak adni vagy venni egy buffert, így mind a kliens, mind a szerver futásidő igénye az egekbe szökik. Ez persze csak sejtés, sohasem néztem a forrását. Ez az, amit viszont a pipewire szépen megoldott.