( Hevi | 2020. 10. 30., p – 20:47 )

Gyárthatnának ők is olcsó tucatterméket (hiszen a Samu, meg a többiek se a csúcskategóriás mobiljaikkal tarolják le a piacot, hanem az olcsó szarral), ld:

According to the latest Counterpoint Research report, premium smartphones (those priced above $400) saw a 13% decline in sales for the January - March period on a yearly basis. Apple held a dominant 57% of the global premium market in Q1, followed by Samsung which came at a distant second with 19%Huawei rounds out the top-three with 12% market share, followed by Oppo with 3% and Xiaomi with 2%.

Apple also accounted for 4 of the top-5 premium smartphones on the global market. The iPhone 11 was the runaway leader, accounting for 30% of the sales in the segment. The 11 Pro Max (9%) and vanilla 11 Pro (7%) were next in line followed by the iPhone XR (6%) and the Huawei Mate 30 Pro 5G (3%).

link

 

Gyárthatnának olcsó telefonokat, letarolhatnák a piacot, de nem teszik. Miért nem? Holott az Apple már egy ideje nem az eszközökben, hanem a szolgáltatásokban látja a jövőt. Itt pedig egyszerű a matek: több eszköz -> több előfizető -> több profit.

Mégse csinálják.

Logikus magyarázat erre nincs, hacsak nem az, hogy tudatosan pozícionálják magukat bármelyik szegmensben is 15-35% környékére. Ezzel már van elég piaci jelenlétük, hogy a fejlesztők, a partnerek, a kiegészítő gyártók is komolyan vegyék a céget, mégsincs meg annak a veszélye (de legalábbis sokkal kisebb, mint a piacvezető esetén), hogy erőfölénnyel való visszaéléssel, versenyellenes magatartással vádolják, végső soron a cég feldarabolását kockáztassák.