( _Franko_ | 2020. 10. 21., sze – 14:33 )

Amennyiben nem érted a szemellenződ miatt, hogy nem az állam rossz gazda, hanem az inkompetens állam a rossz gazda, akkor kénytelen vagyok behozni a történet másik oldalát is.

Az állam is rossz gazda, mint írtam volt: "És az, hogy az osztrák állam tulajdonában lévő cég vette meg, korántsem jelenti azt, hogy az osztrákok jobban üzemeltetik, mint egy magáncég, annyit jelent, hogy az osztrákok jobban üzemeltetik, mint a magyar állam."

Az eladás előtt, vagy a visszavétel után? 

Közben. Tekintsd át nyugodtan a sztorit, ilyen az, amikor az állam megpróbálja megmenteni egy céget. Jobb nekünk, hogy megmentette? Elégett több mint 100 milliárd forint, csődbe ment a légitársaság, elúszott a vagyona és az alkalmazottakat felszívta a piac. Ez várt volna a vasúti teherszállításra is, csak kényelmesebb álmodozni, hogy milyen jó cég lett volna belőle. Kár, hogy kontraszelektált balfaszok irányítják az állami cégeket. Akkor is és most is.

Látom te is mersz kicsi lenni.

Dolgoztam eleget állami cégnél, realista vagyok. Te mennyit dolgoztál eddig állami cégnél?

Ha nem, lehet akkor se az állami vagyont kéne eladogatni, hanem az állam működését megregulázni?

Megregulázták az állam működését? Mi a véleményed arról, hogy Mészáros elhappolta a mátrai erőművet az állam elől, kiszívta a belerakott pénzt, majd a maradékot túlárazva megvette az állam, hogy majd bezárják sok pénzért?

Nem tudom, nem követtem. Nyereséges piaci cég? Fizet osztalékot? Ezzel az állam beleszólási jogot szerzett? Hirtelen ezek a kérdések merülnek fel bennem.

Csak 10 milliárdocskával fizettek többet, mint a piaci értéke. Ha már ott tartunk, hogy milyen böszmeségek történnek, ugye.