( Hevi | 2020. 10. 21., sze – 00:40 )

Például stratégiai ágazatot nem biztos hogy jó eladni külföldieknek. Víz, gáz, villanyhálózat. Csatorna. Tömegközlekedés. Légiközlekedés. Cafeteria jegyek nyomtatása. Vasúti teherszállítás, ésatöbbi.

Így az Egy út, egy övezet árnyékában ugye milyen jó is lenne most egy magyar (állami?) tulajdonú vasúti teherszállító cég? A wikipediaból kiindulva, nem olyan rossz üzlet teherszállítást üzemeltetni:

A Rail Cargo Hungaria évente több mint százezer vonatot és közel 35 millió tonna árut közlekedtet (2012)
...

A társaság 2012-ben nagyságrendileg hetvenmilliárd forintos árbevételt ért el,[8] piaci részesedését (75-80%) stabilan őrzi.

Anyavállalata: Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB)

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Rail_Cargo_Hungaria
 

Hogy miért pont az osztrákoknak kell egy ilyen jól menő, a MÁV-ból 2006-ban 30 milliárdos tőkével kivált, 2007-ben elherd privatizált magyarországi bizniszt üzemeltetni, ami 5 évvel később már milliárdokat hoz az új tulaj konyhájára, az egy nagyon jó kérdés. Te eddig hány osztrák állami céget vett cukrászdát nyitottál Bécsben?

Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) Ausztria legnagyobb, állami vasúttársasága.

Ismételd utánam: "az állam rossz gazda".

Neked még nem akadt ki a bullshit detektorod? Mennyi példát hozzak még?

https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/mar/21/englands-running-…

https://tribunemag.co.uk/2020/10/water-privatisation-has-been-a-disaste…

https://www.abc.net.au/news/2020-05-06/chinese-state-owned-companies-bu…
 

Majd a piac megoldja...

Majd az a piaci cég, amelyik nem neked, hanem a részvényeseknek, a befektetőknek tartozik elszámolással. Nem a te elégedettséged, hanem a világ túloldalán élő 40-es elégedettsége a lényeg, aki a te ivóvized profitjából akarja bebiztosítani a saját nyugdíját.